Kirjoittaja Aihe: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013  (Luettu 85930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #240 : 21.09.12 - klo: 07.29 »



Mä oon aivan huuli oikosena ihmettelemässä kuinka pari vuotta on höpisty miten TSP on vain jäähdyttelyluokka, väliinputooja luokka, muutama kuski haluaa vain ottaa tikkarit pois, turha luokka joka voitais lopettaa jne jne jne.
No mutta nyt yhtäkkiä halutaankin siitä jopa kovempi.
Eli mieluiten vaikka poistetaan se luonnollinen porras kohti viriä siitä välistä.
No nyt taas oliskin luokka mihin pääsis myös muiden luokkien kuskit sekaan jne.

Menee niin ristiin rastiin soutaa huopaa sohlaamisella että en mä tajua enää ollenkaan mikä kyseisessä luokassa on olevinaan pielessä kun sitä halutaan aivan välttämättä jotenkin runnoa.
Suurin luokka turistissa talvella...
Ja juuri kyseisen luokan sääntöjen takia se kyseistä luokkaa ajavia kiinnostaa.

En vaan saa mitenkään kaaliin että mitkä oikeasti on motiivit että juuri TSP luokkaa olisi tarve ruuvata.
Miksi sitten ei stanu tai viri luokkaa???

En vaan ymmärrä, ja joka vuosi olen vielä enemmän pihalla kun saan nähdä ja kuulla näitä ihmeellisiä vääntöjä luokan suhteen.

Juurikin näin
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 07.37 kirjoittanut markova »

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #241 : 21.09.12 - klo: 09.23 »
Olisiko se 13.5T luokka sit niin huono kompromissi TSP ja TSS luokille, tietenkin haastetta siinä olisi aloittelijoille runsaasti.

Tämähän voisi mennä myös niin, että 13.5T kone olisi säännöissä sovittu tietyn merkkiseksi, mutta tähän uuteen Stock -luokkaan voisi osallistua myös kaikilla 17.5T moottoreilla. Tämä laskisi vielä osallistumiskynnystäkin.

Stock -luokan nopeimmat kuskit eivät kuitenkaan olisi koskaan samaan aikaan radalla hitaimpien kanssa joten nopeuseroista ei olisi mitään haittaa.

Ja jos aloittelija kuitenkin hankkisi tuon 13.5T moottorin eihän siitä ole mikään pakko ottaa kaikkia tehoja irti pienellä sisäradalla. Suurella ulkoradalla olisi taas mukavasti lisäkapasiteettia reserveissä.

Oma näkökantani lähtee enemmänkin TSS-10 luokan kehittämisen ja myös ulkokisojen kehittämisen suunnasta. Nykyisellään Suomessa ei vain ole tarpeeksi kilpailijoita kunnollisen kesäsarjan pyörittämiseen. Esim. viime kesän Laukaan kisassa rata oli mitä mainioin ja olosuhteet kohdallaan, mutta osallistujia vain ei ollut tarpeeksi. En tiedä muista, mutta henkilökohtaisesti asfaltilla ajo on paljon mukavampaa kuin matolla.


Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #242 : 21.09.12 - klo: 09.32 »
No nythän siellä on jo porras nopeille TSS kuskeille.
Ja ihan kovatasoinen ja tiukka porras.

Eikai tuossa muuta ongelmaa ole, kuin että sitä porrasta voi käyttää tällä hetkellä vain ekan talvikauden, kesäksi sitten siirryttävä jo viriin kun TSP-10 kisoja ei ole.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #243 : 21.09.12 - klo: 10.56 »
Jep...
Se on pienoinen ongelma kuskeille jotka ajavat vain touringia.
Toisaalta... Mikä estää näitä ylöspäin nousevia kuskeja ajamasta talven poroa ja kesän viriä?

Silti en ymmärrä niitä keskusteluita miten luokka on täysin turha ja se voitaisiin lopettaa. (okei... tänävuonna ihmekyllä tätä keskustelua ei hirveästi ole ollut)

Eeeeeniveis.
Ei se ole ratkasu mihinkään kesäkisojen osallistujien vähyyteen että TSP luokka tuhotaan kokonaan tai tehdään siihen radikaaleja muutoksia.
Kun edelleen... Nimenomaan siksi TSP luokkaa ajaa erittäin moni kuski, koska vauhdit ovat kohdallaan ja sarja on vain talvisarja.
Silloin nimenomaan moni kuski joka ajaa kesäisin muita luokkia, tykkää ajaa juuri vain TSP luokkaa treeni mielessä... Se vain on sopivin tehoiltaan ja vauhdiltaan esim tällaiselle krossikuskille.
Stanu on yksinkertaisesti aivan liian tehoton ja viri taas aivan liian tehokas...  (yllä olen taas selittänyt miksi ei kymppipuolikkaalla osallistuta viriin)

Jos TSP luokka tapetaan niin on päivänselvää että touring kisoista vähenee osallistujia.
Juuri nämä samoista syistä touringia ajavat kuskit kuin minäkin.

Viimetalven lopulla keskusteltiin muutaman TSP kuskin kanssa aiheesta että mitäs sit ajetaan jos TSP loppuu.
Jokainen totes aivan samat asiat... Touringin ajaminen omalta osalta loppuu silloin siihen.


Melkein se ja sama minulle mitä touringin suhteen tehdään, mutta ihmettelen suuresti että kun aina mietitään ratkaisua kesäkisojen pienuuteen niin sorkitaan / "syytetään" TSP luokkaa.

Ei syy siinä ole, vaan siinä että erittäin moni touringkia ajava ajaa kyseistä luokaa vain sivuluokkanaan tai monelle koko harrastus on vain talviharrastus.
Kesällä ei haluta kulutella kalliin laitteen pohjalevyä tai kesällä on muut harrastukset tai sitten harrastus on sama mutta luokka eri.

Tarpeeks jos kyseistä luokkaa sorkitaan niin varmasti porukkaa myös vähenee.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #244 : 21.09.12 - klo: 11.30 »
Silti en ymmärrä niitä keskusteluita miten luokka on täysin turha ja se voitaisiin lopettaa.

Eihän kysymys ole siitä, että Prostock olisi turha luokka, vaan päinvastoin siitä, kuinka luokka määritellään ja siitä kuinka luokka (ja sähkötouring yleensäkin) saataisiin pysymään elinvoimaisena tästä eteenkinpäin.

Mikäli stockkiluokkia olisi vain yksi (13,5T), suurempi vaikutus olisi nimenomaan niille, jota ovat ajaneet stanua. Vauhdit on minun kokemuksen mukaan tuolla koneella on hyvin lähellä nykyistä prostockkia. Ne joille 13,5 vauhti ei piisaa, ovat varmasti jo sitten kypsiä ajamaan viriä.

Ero lisi käytännössä se, että yhdistettyyn stockkiluokkaan saataisiin enemmän kilpailijoita joka näillä kilpailijamäärillä palvelisi mielestäni selvästi paremmin tarkoitustaan, kuin nykyinen kolmijako.

Ns. TSB (Beginners) luokkaa ei pidä unohtaa, mutta mielestäni sen paikka on kerhokisoissa. SM-tasolle pitäisi tavallaan "ansaita" paikkansa, ei pelkästään ilmoittautua.

Tämä olisi myös iso etu kilpailunjärjestäjille, kahden luokan järjestelyt onnistuu selvästi helpommin, kuin kolmen.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 11.35 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #245 : 21.09.12 - klo: 11.40 »
Silti en ymmärrä niitä keskusteluita miten luokka on täysin turha ja se voitaisiin lopettaa.

Eihän kysymys ole siitä, että Prostock olisi turha luokka

Jaa niinkö...

No sitten en ole ymmärtänyt edellisten vuosien höpinöitä oikein kun on saanut jo pari vuotta kuulla ja lukea miten turha luokka on kyseessä.
Mut ilmeisesti kyseisillä ilmaisuilla on tarkoitettu jotain aivan muuta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #246 : 21.09.12 - klo: 11.48 »
Niin, ehkä asian voisi ilmaista niinkin, että minun mielestä FTT sähkötouring luokkia on yksi liikaa. (eikä se yksi ole prostock)
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 13.34 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #247 : 21.09.12 - klo: 13.15 »
Miten niitä voi olla liikaa jos tämä "ylimääräinen" luokka on se suurin???

Ja jos yksi luokista poistamalla vähenee osallistujamäärä kun tämmöset itseäni vastaavat kuskit jättävät turistin samantien.

Jos taas annetaan viri ja stanu kuskeille mahdollisuus ajaa myös TSP luokkaa niin eihän tuolla ole mitään vaikutusta siihen että olis LIIKAA luokkia.
Eihän niiden määrä silloin vähene yhtään mihinkään.

Eli miks sitä pitäis muokata kun se ei kuitenkaan vähennä luokkia? Vaikka ongelma on olevinaan liiallinen luokkien määrä.

Jos se taas poistetaan kokonaan niin silloin poistuu liiallisten luokkien ongelma...
Mutta samalla poistuu myös kuskeja joka ei ilmeisesti ole ratkaisu jota kaivataan..?

Eikä se TSP luokan sotkeminen taas ratkaisen kesän osallistujamäärää edelleenkään.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 13.23 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #248 : 21.09.12 - klo: 13.24 »
Hoke hei, ei prostockia ole tarkoitus lopettaa! Olisiko se sitten parempi tapa ilmaista näin: "Yhdistetään nykyinen TSS luokka TSP luokan yhteyteen. Samalla muutetaan moottorissäntö 13,5 lankaiseksi ja annetaan luokalle SM-arvo".

Lainaan tähän tuolta toisesta säikeestä kirjoittamani, sen jälkeen asia on minun puolestani käsitelty. Varmaan ne jotka asian halusivat ymmärtää, myös sen ymmärsivät.

Ensinnäkin, myös minä ajan prostockkia, kuten menneinä vuosina, myös tulevana, joten mikä tahansa muuttuukin tai on muuttumatta, koskettaa se minua ihan yhtälailla.

Jos ehdotettu muutos toteutuisikin, ei sillä olisi mielestäni muuta isomapaa vaikutusta edellisvuosien hyviin vääntöihin, kuin se, että todennäköisesti nykyisestä stanuluokasta tulisi muutamia kovia junnuja sekoittamaan stockin kärkipakkaa, tuskinpa yhtään virikuskia siirtyisi tämän takia ajamaan stockkia, luultavasti päin vastoin.

Kyse on pitkälti siitä, että saataisiin stockkiin laajempi osallistujakaarti ja järjestäjille vapaammat kädet järjestää kisoja. Kummassakaan suhteessa kun ei tällä hetkellä ole ylitarjontaa.

Ja loppujen lopuksi, kyse on keskustelusta ja ideoinnista ja ajatusten vaihdosta. Tästä lienee kekenkään tarpeetonta ärsyyntyä tai harmistua. :wink:

Hyvät väännöt tulee poroluokkaan jokatapauksessa. Ei muuta kuin ajuja odotellessa.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 13.36 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #249 : 21.09.12 - klo: 14.40 »
Jolloin nimenomaan poistuu kolmas turistiluokka.

Ja samalla ilmeisesti myös poistuu pelkän talven mittainen touring luokka.

Ei tätä asiaa vaan voi ymmärtää mitenkään muuten kuin että yksi luokka silloin POISTUU

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #250 : 21.09.12 - klo: 14.49 »
Ja samalla ilmeisesti myös poistuu pelkän talven mittainen touring luokka.
Joka ainakin itseni kohdalla tarkoittaa että ei ole pakko ajaa edes kaikkia talvikisoja (lue: niitä jotka ei ole sopivasti itseä lähellä) koska täyttä sarjaa ei kuitenkaan saa kasaan, kesällä en sähkötouringia ajaisi kuitenkaan koska M8 & TP-10 luokkien ajamisessa kesällä on jo ihan tarpeeksi viikonloppuja kiinni.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #251 : 21.09.12 - klo: 15.17 »
Kaksi luokkaa voisi olla ihan hyvä, taso olisi kovempi kärjessä. Haittapuolena sitten on se, että sitten ei ehkä itse olisikaan kärjessä. Se tässä tuntuu eniten olevan muutosvastaisuuden peruste.
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #252 : 21.09.12 - klo: 15.37 »
Näyttää siltä että vaikka miten monen kertaan asian sanoo niin sitä ei haluta edes ymmärtää.

Sijoituksella EI ole väliä.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #253 : 21.09.12 - klo: 15.47 »
Tosiasiahan on, että stokkiluokat ovat maailmalla suositumpia kuin viriluokat. Miksi?

-tasaisemmat kisat
-pienempi ero kärkeen
-erot esim 1-20 sijan välillä pienemmät kuin vastaavan kokoisessa virikisassa jossa tasoerot yleensä huomattavia, ei kuitenkaan aina, mutta pääasiassa

-viriluokkiin "tulee" uusia kuskeja yleensä vain "käymään", todetaan ettei voiteta ehkä tässä luokassa, joten siirrytään takaisin miedompiin, tai kuten monesti nähty, lopetetaan kokonaan, koska "on pakko ajaa sitä viriä vaikka väkisin sillä 3.5t koneella koska muuten ei koeta saatavan rispektiä kavereilta" - se että ajaa ns kovempitasoista luokkaa viimeisen finaalin tokavikasta sijasta kierroksen seuraavista ei mielestäni ole milloinkaan järkevää, jos oikeasti halutaan ajaa kilpaa. Kilvanajaminen on mielestäni sitä, että ollaan kykeneviä taistelemaan muiden seassa omat taidot ja kyvyt huomioiden parhaalla mahdollisella tavalla. Ja kyllä, kaikki eivät voi voittaa, mutta jokin realiteetti olisi järkevää siihen, missä luokassa ajetaan. Nousupisteet antaa tuosta yleensä varsin oikean kuvan.

Ja siis - jokainen ajaa sitä luokkaa minkä parhaaksi kokee, mutta kyllä se ajotaidon pohja rakennetaan vakioluokissa, ei viritetyssä.

« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 15.52 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #254 : 21.09.12 - klo: 16.19 »
Hoke hei, ei prostockia ole tarkoitus lopettaa! Olisiko se sitten parempi tapa ilmaista näin: "Yhdistetään nykyinen TSS luokka TSP luokan yhteyteen. Samalla muutetaan moottorissäntö 13,5 lankaiseksi ja annetaan luokalle SM-arvo".

Lainaan tähän tuolta toisesta säikeestä kirjoittamani, sen jälkeen asia on minun puolestani käsitelty. Varmaan ne jotka asian halusivat ymmärtää, myös sen ymmärsivät.

Olisiko mitenkään mahdotonta, että ajettaisiin talvi ja sisäkausi näillä säännöillä erikseen. Ne ketkä haluaa taistella NuortenMestaruus ja SM-pisteistä ajavat sitten ne kummatkin kaudet(kesä ja talvi). Näin saadaan Hokelle ja muille krossi/polttistouringkuskeille ne sarjapisteet ja mahdolliset palkinnot talvisarjasta ja silti toimiva ISO sarja. Nopeat ja hitaat kuskit ajavat joka tapauksessa eri lähdöissä, joten tästä ei luulisi tulevan haittaa.
Ja niille aloittelijoille, joille 13.5 lankainen kone on liian tehokas voi pitää niitä kerho/aluekisoja vaikka 17.5t koneilla. Näin saamme turvattua tulevien nuorten harrastajien kilpailuinnon ja osallistumisen kehityttyään FTT-kisoihin.
Näin heilläkin on varmasti mukavempi ajella oman tasoisten kanssa kilpaa ja jopa pärjätä kärkikahinoissa kerho/aluekisoissa.

Vielä kerran rautalangasta väännettynä: Tarviiko FTT-sarja TSS-10 luokkaa, kun sillä ei ole SM-arvoakaan? Ne ketkä tänäkin vuonna taistelivat TSS-10 nuorten- ja sarjamestaruudesta onnistuvat varmasti käsittelemään 13.5 konetta. Samoin varmasti muutkin A-finaalitason kuljettajat.
Tarkoitus ei ole tappaa TSS-10 luokkaa kokonaan. Kerhokisatasolla 17.5 on loistava moottori aloittelijoille.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 16.23 kirjoittanut CallidaC »
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #255 : 21.09.12 - klo: 17.33 »
Voisihan sen 13,5 stock luokan sisällä sallia aloitelijoiden ajaa 17,5t koneella "beginner cuppia"? Parhaat kolme 17,5t kuskia palkittaisiin sieltä seasta. Samaan tyyliin kuin aikanaan ajettiin stanu 2wd krossia.

Edit.  Voisihan siinä 13,5 Stockissakin jakaa "carpet tsämppiön" palkinnot ja sitten erikseen kansallisena Stock mestarina koko kauden ajaneille jakaa pystit kesän lopulla. Olisi krossi/polttis kuskeille porkkanaa ajaa talvella ja kuitenkin palvelisi koko kauden ajaviakin.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 17.40 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa CallidaC

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #256 : 21.09.12 - klo: 17.49 »
Voisihan sen 13,5 stock luokan sisällä sallia aloitelijoiden ajaa 17,5t koneella "beginner cuppia"? Parhaat kolme 17,5t kuskia palkittaisiin sieltä seasta. Samaan tyyliin kuin aikanaan ajettiin stanu 2wd krossia.

Edit.  Voisihan siinä 13,5 Stockissakin jakaa "carpet tsämppiön" palkinnot ja sitten erikseen kansallisena Stock mestarina koko kauden ajaneille jakaa pystit kesän lopulla. Olisi krossi/polttis kuskeille porkkanaa ajaa talvella ja kuitenkin palvelisi koko kauden ajaviakin.
Hyvä idea. Esim. viime kaudella Stanun top3 kuskit ajoivat suurinpiirtein samoja tuloksia, kuin Poron A-finaalin hitaimmat, joten kyllä niillä 17.5 koneilla sekaan mahtuu.
Xray T4, XRay T3 2012, Xray T2 009 Drifter, Team Durango DEX410V3 | www.Finn-Drift.com | Tiim Lahti | EuroRC | TSS-10 Vuoden tulokas 2012 |

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #257 : 21.09.12 - klo: 21.12 »
Lopetetaan viri ja stockiin vielä miedompi kone  :grin:

Poissa anzi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #258 : 21.09.12 - klo: 21.42 »
Tässä asiaan vähemmän vihkiytyneen satunnaisen kilpailijan ajatus.

Jos oikein olen ymmärtänyt osallistujapula vaivaa kesäisin ja läpi kauden voisi olla parempi jos olisi vain kaksi tasokasta luokkaa. Joten tuohan on toimiva tapa ratkaista ongelma yhdistää stokkiluokat yhteen. Talvella saa ajettua kilpailut väljemmin ja kesällä vauhti riittää myös stokkiluokassa mikä varmasti lisää stokkikuskeja myös kesäaikaan. Jos joku ei löydä tästä järjestelystä luokkaansa niin se ei mielestäni ole ongelma koska ne kuskit on vain talvikaudesta pois mutta tuo varmasti kesäksi lisää kilpailijoita joilla ei viriin kyky riitä ja stanun vauhti väsyttää ja varmasti moni ennen vain talvella ajanut ajaa myös kesällä kun janoaa sitä menestystä SM luokassa.

Kokonaisuudessaan laji voittaisi kun olisi kaksi tasokasta luokkaa ja palvelisi paremmin lajiin sitoutuneita kuskeja.

Sekä voisi olla että kuskit pysyisivät stokkiluokassa pidempään ja rakentaisivat tukevampaa pohjaa ennen viriin siirtymistä.

Vaikka muutama vain talvella treeniksi ajava poistuisi kuvioista, saataisiin kuitenkin ehkä kesäaikaan lisää kuskeja ja enemmän koko sarjan läpi ajavia kuskeja.

Ne keitä sileällä ajo kiinnostaa niin varmasti löytävät stokki tai viriluokan väliltä omansa. Väliportaan tarvekin poistuu kun pysytään pidempään siinä ainoassa stokkiluokassa ja mennään viriin kun eväät riittää.

Suuri osa nykyisistä stanu kuskeista osaa hanskata hieman tehokkaammankin moottorin ja vastaavasti moni poro kuski varmasti tyytyy alkukiukuttelun jälkeen hieman miedompaan tehoon. Ja ne jotka ei ole valmiita tuohon 13,5 moottoriin niin heille olisi joka tapauksessa parempi hakea kokemusta kerhokisoista ja jos stokki luokassa olisi sallittua myös 17,5 moottori ja ne vielä laitettaisiin omiin alkueriin niin ei tule mitään ongelmaa isommissakaan kilpailuissa.



Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #259 : 21.09.12 - klo: 22.20 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 21.56 kirjoittanut Pepess »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #260 : 21.09.12 - klo: 22.22 »
Aina ei ole prioriteetti numero 1 saada uusia kuskeja, vaan saada ne entisetkin kuskit pysymään luokan kisoissa mukana vuodesta toiseen.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #261 : 21.09.12 - klo: 22.28 »
Aina ei ole prioriteetti numero 1 saada uusia kuskeja, vaan saada ne entisetkin kuskit pysymään luokan kisoissa mukana vuodesta toiseen.

Ja esim. VTR-10 luokka on varmasti valmiina kaikille uudesta stockkiluokasta pois jättäytyville.

Jo nyt TSS-10 vauhti on suurimmalle osalle ihan liian kova, saatikka sitten jos siirrytään tiukempaan koneeseen.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #262 : 21.09.12 - klo: 22.48 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 21.54 kirjoittanut Pepess »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #263 : 21.09.12 - klo: 22.53 »
Aina ei ole prioriteetti numero 1 saada uusia kuskeja, vaan saada ne entisetkin kuskit pysymään luokan kisoissa mukana vuodesta toiseen.

Eli siihen on ratkaisuna ruveta vääntämään suurinta touring luokkaa joka pahimmillaan vain nostattaa monien kynnystä ja jättää sen takia kisoihin tulemisen väliin....?


Joku vois ihan oikeesti kertoa mulle mikä ihme siinä TSP luokassa on olevinaan pielessä kun sen ronkkimiseen tuntuu olevan vuodesta toiseen hirveä tarve, vaikka kyseinen luokka vain kasvaa jatkuvasti??????

Todellakin ymmärtäisin jos tuossa olisi joku ongelma, mutta kun ei siinä näy olevan kun luokka vain kasvaa.
Kyseinen luokka ei vie mitään mistään pois eikä siitä ole haittaa muille luokille.
Se ei myöskään karkoita kuskeja pois touring luokista, koska sehän vain kasvaa.

Tää ei vaan mee mun pieneen kaaliin sitten niin millään miksi aina jotain muutosta halutaan väkisin väkertää ilman että siitä olis selkeesti nähtävissä ainakaan mitään parannusta harrastajamääriin jne.
Pahimmillaan vain karkottaa harratajia (ainakin vuodeksi) eikä ainakaan tuo niitä lisää.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #264 : 21.09.12 - klo: 22.57 »


Ja esim. VTR-10 luokka on varmasti valmiina kaikille uudesta stockkiluokasta pois jättäytyville.

Jo nyt TSS-10 vauhti on suurimmalle osalle ihan liian kova, saatikka sitten jos siirrytään tiukempaan koneeseen.
Eikai VTR-10 luokkaa ajeta FTT-sarjassa... Jos vauhdit ovat liian kovat tai rima liian korkealla ja jättäydytään pois näiden syiden takia, niin eihän se silloin tuo lisää lajin elinvoimaisuuden kannalta tärkeitä uusia osallistujia FTT-sarjaan ja Jarkon peräänkuuluttamia heidän taustajoukkojaan mahdollisesti kisajärjestelyihin jne.

Ei tuokaan, seikka jota koetin hieman sarkastisesti korostaa..

Ennemminkin pitäisi tehdä lisää rakoa stanun ja poron välille esim. miedommalla koneella stanussa tjtn jolloin saataisiin aloittamiskynnys entistä matalammaksi uusille kuljettajille.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #265 : 21.09.12 - klo: 23.25 »
Muutamia huomioita aiheeseen jotenkin väljästi liittyen:

-Kuinkahan paljon se lisää aloittelevien stanujunioreiden motivaatiota jatkaa harrastusta, kun siirretään 20-30 kokeneempaa kaveria ProStockista heidän edelleen samaan luokkaan?
-Jospa vain annetaan luonnollisen valinnan toteutua. Jos joku luokka kesällä kuolee osanottajapulaan, sille ei varmaan ole silloin sosiaalista tilausta. Tämä tuskin kuitenkaan on nykyisen ProStock -luokan aiheuttama ongelma.
-Tässä yleiseurooppalaistamismeiningissä on se ongelma että olemme maantieteellisesti 500-1000 km väärässä paikassa, se asfalttikisaaminen sateessa ei vaan kiinnosta kaikkia.
-Katsoin Viljamin ajoa 13.5 -moottorilla Tikkurilassa ja oli helppoa todeta että vauhtia on liikaa niille kavereille jotka ovat aloittaneet viimeisen parin vuoden aikana A8-sarjassa.

edit.1) Tää on kyllä semmoinen lainausfoorumi, että nämä ajatukset jäävät yleensä vaille mitään huomiota, kun seuraavalla lainaajalla on jo kiire sanoa se oma viimeinen sanansa.

edit.2) No voi tsiisus, uutta lainaajaa pukkaa.
« Viimeksi muokattu: 21.09.12 - klo: 23.33 kirjoittanut SS »
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #266 : 21.09.12 - klo: 23.26 »
Aina ei ole prioriteetti numero 1 saada uusia kuskeja, vaan saada ne entisetkin kuskit pysymään luokan kisoissa mukana vuodesta toiseen.

Eli siihen on ratkaisuna ruveta vääntämään suurinta touring luokkaa joka pahimmillaan vain nostattaa monien kynnystä ja jättää sen takia kisoihin tulemisen väliin....?


Joku vois ihan oikeesti kertoa mulle mikä ihme siinä TSP luokassa on olevinaan pielessä kun sen ronkkimiseen tuntuu olevan vuodesta toiseen hirveä tarve, vaikka kyseinen luokka vain kasvaa jatkuvasti??????

Todellakin ymmärtäisin jos tuossa olisi joku ongelma, mutta kun ei siinä näy olevan kun luokka vain kasvaa.
Kyseinen luokka ei vie mitään mistään pois eikä siitä ole haittaa muille luokille.
Se ei myöskään karkoita kuskeja pois touring luokista, koska sehän vain kasvaa.

Tää ei vaan mee mun pieneen kaaliin sitten niin millään miksi aina jotain muutosta halutaan väkisin väkertää ilman että siitä olis selkeesti nähtävissä ainakaan mitään parannusta harrastajamääriin jne.
Pahimmillaan vain karkottaa harratajia (ainakin vuodeksi) eikä ainakaan tuo niitä lisää.

Sääntöjähän ei edelleenkään päätetä tämän keskustelulangan perusteella.

Silloin kun itse aloitin kisaamaan, halusin vain kisaamaan. En kokenut mitään ongelmaa siitä, että en pärjää heti. Mikä nykyisin on niin vaiketa opetella ajamaan pärjätäkseen?
---

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #267 : 21.09.12 - klo: 23.29 »

Silloin kun itse aloitin kisaamaan, halusin vain kisaamaan. En kokenut mitään ongelmaa siitä, että en pärjää heti. Mikä nykyisin on niin vaiketa opetella ajamaan pärjätäkseen?

Nimenomaan.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #268 : 21.09.12 - klo: 23.33 »
Ens kuussa voi ajaa EM- radalla myös prostokkia - ilmoittautumisia tulemaan!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Sääntömuutosehdotuksia FTT 2013
« Vastaus #269 : 21.09.12 - klo: 23.39 »

Silloin kun itse aloitin kisaamaan, halusin vain kisaamaan. En kokenut mitään ongelmaa siitä, että en pärjää heti. Mikä nykyisin on niin vaiketa opetella ajamaan pärjätäkseen?

Nimenomaan.

Kiitokset typon ja suomenkielen taitamattomuuden ikuistamisen johdosta :)
---