Tosiasiahan on, että stokkiluokat ovat maailmalla suositumpia kuin viriluokat. Miksi?
-tasaisemmat kisat
-pienempi ero kärkeen
-erot esim 1-20 sijan välillä pienemmät kuin vastaavan kokoisessa virikisassa jossa tasoerot yleensä huomattavia, ei kuitenkaan aina, mutta pääasiassa
-viriluokkiin "tulee" uusia kuskeja yleensä vain "käymään", todetaan ettei voiteta ehkä tässä luokassa, joten siirrytään takaisin miedompiin, tai kuten monesti nähty, lopetetaan kokonaan, koska "on pakko ajaa sitä viriä vaikka väkisin sillä 3.5t koneella koska muuten ei koeta saatavan rispektiä kavereilta" - se että ajaa ns kovempitasoista luokkaa viimeisen finaalin tokavikasta sijasta kierroksen seuraavista ei mielestäni ole milloinkaan järkevää, jos oikeasti halutaan ajaa kilpaa. Kilvanajaminen on mielestäni sitä, että ollaan kykeneviä taistelemaan muiden seassa omat taidot ja kyvyt huomioiden parhaalla mahdollisella tavalla. Ja kyllä, kaikki eivät voi voittaa, mutta jokin realiteetti olisi järkevää siihen, missä luokassa ajetaan. Nousupisteet antaa tuosta yleensä varsin oikean kuvan.
Ja siis - jokainen ajaa sitä luokkaa minkä parhaaksi kokee, mutta kyllä se ajotaidon pohja rakennetaan vakioluokissa, ei viritetyssä.