1
KerhoCup-ratasarja / Kerhocup kisa renkaat (mini luokat)
« : 26.08.24 - klo: 11.00 »
Hobbylinnaan tulee tällä viikolla kisarenkaita. Kannattaa olla heihin yhteydessä, jos renkaille tarvetta.
Kalle
Kalle
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
En tiedä, kuuluuko tämä kysymys tänne sääntökeskustelun alle, mutta lämpeneekö tuo harjaton Quicrun-moottori niin paljon, että tarvisi tuulettimen?
Itse olen ajanut nyt kesän harjallisella Tamiyan vakiomoottorilla ("hopeakannulla"), ja se tuntuu lämpenevän aika tavalla. Talveksi aion hommata harjattoman Quicrunin, mutta pitääkö sille alkaa tuulettimen asennusta askartelemaan?
Hakusessa olisi renkaat matolle (Hakkila) ja pitäis sopia Comp-luokkaan eli Shimizut kiikarissa. Kannattaako laittaa joka nurkkaan samanlainen rengas vai eteen/taakse pehmeämpää? Medium vai Hard? Ajotaidot ei ole erinomaiset joten helpoin ajettavuus kiinnostaa.
Tällä osallistujamäärällä ollaan siinä rajalla että ajetaanko Korpilahdella lainkaan ,ei kata edes alueen vuokraa,
..katsotaan pari päivää
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.
Nyt en kyllä ihan ymmärrä tätä painon nosto juttua, et mitä järkeä siinä on?
Halpoihin runkoihin, mitä tulee niin Yokomo RS 1.0(209€) painaa ilman koria/akkua 1018g. Painoonhan vaikuttaa, myös suuresti millaisella akulla ajat.
Itsellä tuo Yokomo kisa kunnossa 1402g ja eikä todellakaan ole millään kiilakorilla, vaan 60:sen Impalan kopalla. Tällä yhdistelmällä Kuopion kisassa 3 sija.
Minä pitäisin nuo painot tuollaisenaan, enkä lähtisi niitä nostelemaan. Jos saisin päättää, niin kieltäisin kaikki kiilakorit GT2000 luokasta, ja suuntaisin ennemmin VTR tyylisiin koppiin, näillä saataisiin näyttävyyttä radalle mutta tämä on vaan minun mielipide.
Kalle Raatikainen #92#
No sinähän sen tuossa ylempänä hyvin avasit, ehkä sullakin olisi ollut kirkkaampi punnus kaulassa jos olisit ajanut 1400g säännöillä. Ja samaa mieltä korien osalta, siinä ratkee samalla myös tuo paino ongelma kun vaihdetaan nykyiset 60g touring korit vaikka Tamiyan 150g Nismo gtr tai vastaaviin. Ei tarvi juurikaan punnuksia lisäillä kun korit painaa sen verran reippaammin.
Myös painorajan noston kannalla, harvassa on edulliset rungot mitkä on alle 1400g suoraa laatikosta. Omalla ajotaidolla 100g painonpudotus on Hervannassa 0.3s pois 8minuutin mediaanista eli reilu kierros lisää 8min aika-ajossa. Mun mielestä turha seurata touring sääntöjä painorajan suhteen jos tarkotus on nähdä näyttäviä autoja radalla.
Niin tuo 10,5,mutta ymmärsinkö nyt kuitenkaan oikein?onko niin että se glassik 13t kone käy myös kompiin kun pistää 18 pinjonin?Tuo 13t kone on vanha kombin kone, johon voi laittaa 18 pinjonin. Classikissa 13.5 kone.
Tuli hommattua tämmöinen vekotin.ex omistajan jäljiltä koneena oli speedpassion 2500 kv motti.ei vauhti riitä.tämän hetkisen huonon saatavuuden takia en virallista konetta tähän hätään tilannut.mutta laatikosta löytyi edellisen minin jäljiltä kiina hoppypro 13t 3000kv motti.laitoin sen paikalleen et pääsöö kruisailemaan.jos vauhti asettuu samaan oikean koneen kanssa,niin onko mahdoton ajatus et silla pääsisi kisaamaan?https://www.hobbylinna.fi/fi/product/motor-quicrun-3650sd-10-5t-g2/HW30404309?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw8J6wBhDXARIsAPo7QA9EX81xM-ezuSC36hQm80GyHxFNUlMdP2oJlwjO0VVvfDWTw-Kc-e8aArylEALw_wcB
Olen kyllä lukenut säännöt,ja ikään kuin ymmärtänytkin ne.mutta kun?
Terve!
Onko ollut ikinä keskustelua noiden muiden edullisten FWD mchassisten sallimisesta?
Ajan gt2000 cartenin etuveto turistilla ja tuossa m210 fwd olisi paljon samoja osia turistin kanssa.
Vastaanpa nyt yhteyshenkilön puolesta ....
Subarun kori varmaankin OK. (jos oon väärässä Kanki älähtäköön ... )
Henk.koht. kilpailunumero anotaan (valitaan varaamattomista) yhteyshenkilöltä eli "Kanki" hoitaa ja
numerot jokainen askartelee/hoitaa sitten itse ...väh. 2 kpl auton kummallekin sivulle , selkeästi havaittavat.
Että näin.
Barbie
Liekö riippuu sitten kisasta ja järjestäjästä, kun Äänekoskella numerot tuli järjestäjän puolesta GT2000 kisassa ainakin
Sähköpostilla ilmoittautuneita olen pyytänyt laittamaan myrcm ään myös. Olisiko 1 ollu?
Laittakaa ilmot sisään. Muuten ajetaan rekkakisa ja minit jää pois..
Eikö Tampereen kisa mahtunut muualle kuin Kuopion korrikisan päälle? Olisi tuolla kalenterissa ollut tilaa tuon ajankohdan molemmin puolin ja korrikisojen aikataulut on julkistettu jo pari kuukautta sitten.
Milloin kevättalven kisapäivät julkaistaan? Olisi kiva tietää ne jo, että tietäisi välttää muita kissanristiäisiä samoina päivinä.
Mini compissahan on muuten sallittu etu-ja takavedot sekaisin. Onko siellä ilmennyt mitään ongelmia sen johdosta?Eipä juuri kun kaikki ajaa etuvedolla tällä hetkellä.
Milläs renkaalla kausi on tarkoitus aloittaa gt2000 luokassa kun nykyistä rengasta ei ole suomesta saatavana?
Onkos ensikauden kisakalenterista tietoa? Ensimmäinen kisa on ilmeisesti kuitenkin tarkoitus pitää vielä tänä vuonna niin olisi kiva tietää koska ja missä😅
Millä alustoilla tällä hetkellä ajetaan? Ajaako kukaan comppia takavetoisella? Minkälainen esim. M-08 on etuvetoon verrattuna?
-Henkka
Pystyykö vielä ilmoittautumaan jos kisat ajetaan?????Ilmoittautumis linkki näytti olevan, vielä auki.
Erälistoista ei löydy Group 2 vapaita harjoituksia?
T: SGY
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuuIstuu hyvin, kerholaisella on M08.
Hienoa, renkaita odotellessa kyssäri koskien M08, onko pinioni 10.5t Qrunilla 16 vai 17T? Auton manuska ilmaisee pienimmäksi 17, mutta saattaapa sen 16 kin siihen saada. Mutta kumpi on sääntöjen puitteissa oikein?